IX CONGRESO IBÉRICO DE DIDÁCTICA DA XEOGRAFÍA
A reconfiguración do medio rural na sociedade da información. Novos desafíos na educación xeográfica.
Santiago de Compostela e Lugo (18-19 OUTUBRO 2019)
Ao longo das últimas décadas, as áreas rurais dos países desenvolvidos víronse afectadas por progresivas transformacións, cuxo resultado máis visible é a aparición de diversos graos de ruralidade en función da intervención de distintos factores, tales como a importancia do papel que desempeña a agricultura, o nivel de avance da pluriactividade e diversificación económica, ou o propio desenvolvemento urbano.
A desagrarización e consecuente reestruturación do sistema produtivo do medio rural romperon a sinonimia entre rural e agrario. Ao mesmo tempo, a modificación do sistema de asentamentos diluíu as fronteiras entre o rural e o urbano, dificultando cada vez máis a súa delimitación. Ademais, a progresiva terciarización da economía do medio rural, a transición cara o paradigma postprodutivista e a difusión da sociedade da información e as novas tecnoloxías son as claves que nos axudan a situar os vellos espazos rurais nas novas sociedades postindustriais. En definitiva, son factores todos eles que están configurando diferentes ruralidades que deben ser obxecto de reflexión por parte dos estudantes.
Para superar o frecuente menosprezo da utilidade da Xeografía como disciplina escolar debemos reverter a habitual desconexión entre a ensinanza da Xeografía que se practica e unha educación xeográfica dirixida á adquisición de coñecementos e capacidades de actuación no espazo a través do desenvolvemento do pensamento espacial.
Dende esta perspectiva, as liñas temáticas que se ofrecen no IX Congreso Ibérico de Didáctica da Xeografía tratan de situar o medio rural nun lugar central da educación xeográfica, explotando todas as posibilidades que ofrece para que os escolares aprendan a usar o razoamento espacial para desenvolverse no mundo e para mellorar a súa relación co territorio.
LIÑAS TEMÁTICAS
- A xeografía no currículo
- Contidos e propostas didácticas de xeografía nos manuais escolares
- Investigación, innovación e interdisciplinariedade na didáctica da xeografía
- Recursos e materiais para a ensinanza e aprendizaxe da xeografía
- Novas tecnoloxías e didáctica da xeografía
LIÑAS TEMÁTICAS ESPECÍFICAS
- O medio rural na educación xeográfica
- A integración da xeografía rural no currículo e manuais escolares
- A investigación sobre áreas rurais como recursos educativos
- Innovacións didácticas e metodolóxicas para ensinar o medio rural do século XXI
- O traballo de campo e a súa relevancia para a compresión das áreas rurais
DATAS CLAVE
Data límite para o envío de resumos: 15 de abril de 2019
Data de inscrición con tarifa reducida: ata o 30 de abril de 2019
Información extraída de: https://www.ixcongresoibericodgeo.com