Publications

Didactics of Experimental Sciences

Publications

Ageitos, N. and Puig, B. (2021). Análisis del determinismo en una tarea de genética sobre una enfermedad animal. Enseñanza de las Ciencias, 39 (3), 33-50. / Indicadores: JCR-WOS SSCI (ISI) , Scimago, Scopus. Índice de Impacto JCR. Factor de Impacto 2018: 0,814. Cuartil: Q4. (https://ensciencias.uab.cat/article/view/v39-n3-ageitos-puig). 

Barja, D., Lorenzo, J., Rodríguez , G. and Reigosa, C. (2021). Influencia de alcohois de cadea curta na concentación micelar crítica do dodecilsulfato sódico. EDUGA, 82. ISSN 2695-9267.

Brocos, P. and Jiménez Aleixandre, M. P. (2020). El impacto ambiental de la alimentación: argumentos de alumnado de Magisterio y Secundaria. Enseñanza de las Ciencias, 38(1), 127-145. https://ensciencias.uab.es/article/view/v38-n1-brocos-jimenez 

Couso, D., Jimenez-Liso, M.R., Refojo, C. and Sacristán, J.A. (Coords) (2020) Enseñando Ciencia con Ciencia. FECYT & Fundacion Lilly. Madrid: Penguin Random House. https://www.fecyt.es/es/publicacion/ensenando-ciencia-con-ciencia

Puig, B. and Ageitos, N. (2022). Engaging in Argumentation as Critical Evaluation of the Anti-vaccination Movement. En K. Korfiatis y M. Grace (Eds.), Current Research in Biology Education: Selected Papers from the ERIDOB Community (pp.19-29) Editorial Springer. https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-89480-1 

Puig, B., Blanco-Anaya, P., Gil-Quílez, M.J. and Grace, M. (2020). Biology Education Research. Contemporary topics and directions. Zaragoza, España: Servicio de Publicaciones Universidad de Zaragoza. https://zaguan.unizar.es/record/89959# 

Puig, B., Blanco-Anaya P. and Pérez-Maceira, J.J. (2021). “Fake News” or Real Science? Critical Thinking to    Assess    Information    on    COVID-19. Front.   Educ. 6: 646909.   Doi:10.3389/feduc.2021.646909 / Indicadores: SCOPUS. Impacto: 2,990.

Puig, B. and Jiménez-Aleixandre, M.P. (2022). Critical Thinking in Biology and Environmental Education: Facing Challenges in a Post-Truth World. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-92006-7.

Puig, B. and Uskola, A. (2021). Understanding Pandemics Such as COVID-19 through the Lenses of the “One Health” Approach. Sustainability, 13(23), 13389. Doi:10.3390/su132313389

Reigosa, C. (2021). Escribir en la clase de ciencias: Desarrollo de una destreza básica de una dimensión de la cultura científica. Cuadernos de Pedagogía, 527, 53-58. , ISSN Electrónico 2386-6322. 

Didactics of Social Sciences

Publications

Didactics of Language and Literature

Publications

Didactics of Mathematics

Publications